Weryfikacja telefoniczna przy próbie wzięcia pożyczki. Dlaczego firmy pożyczkowe to robią?

weryfikacja telefoniczna

Weryfikacja wniosku potencjalnego klienta to nieodłączny element procesu pożyczania pieniędzy przez internet. Analiza danych z przesłanego formularza jest przeprowadzana na kilka sposobów. Do najczęściej spotykanych metod należy weryfikacja telefoniczna. Dowiedz się, dlaczego specjaliści z firm pożyczkowych dzwonią do osób wnioskujących o dodatkowe środki.

Weryfikacja telefoniczna – sposób na sprawdzenie tożsamości

Poprzez weryfikację telefoniczną – i każdy inny typ weryfikacji – pożyczkodawcy sprawdzają tożsamość swoich potencjalnych klientów. Dzięki takim działaniom wiedzą, komu konkretnie udzielają chwilówki czy innego zobowiązania. Konsultanci instytucji pozabankowych dzwonią do wnioskodawców, by upewnić się, że numer podany w formularzu rzeczywiście należy do osoby, która chce pożyczyć pieniądze. Specjalista z danej firmy może zapytać też o jakąś konkretną informację z wniosku w celu jej potwierdzenia. Za sprawą telefonicznej weryfikacji tożsamości znacznie trudniej jest zaciągnąć pożyczkę na czyjeś dane osobowe, a z powodu wspomnianego zabezpieczenia, rzadziej dochodzi do oszustw finansowych i prób wyłudzeń.

Pamiętaj, że firmy pożyczkowe wymagają przejścia przez proces weryfikacji telefonicznej jedynie przez nowych klientów, nieposiadających jeszcze konta użytkownika w serwisie danej instytucji pozabankowej. Jeśli zaciągniesz zobowiązanie kolejny raz u tego samego pożyczkodawcy, zwykle wystarczy zalogować się do swojego profilu klienta. Kolejna weryfikacja danych okaże się w takim przypadku zbędna.

Telefon od firmy pożyczkowej – analiza danych w celu lepszego dopasowania oferty

Firmy pożyczkowe dzwonią do potencjalnych klientów nie tylko po to, by zweryfikować informacje z wniosku, ale również w celu ich doprecyzowania. Pożyczkodawca najczęściej będzie chciał uzyskać jak najdokładniejsze informacje, by dostosować ofertę do indywidualnej sytuacji konkretnej osoby. W razie potrzeby, konsultanci dopytują zatem o inne szczegóły poza danymi wprowadzonymi we wniosku.

Podczas rozmowy weryfikacyjnej specjalista z firmy pożyczkowej może zapytać Cię o następujące zagadnienia:

  • wydatki i zobowiązania finansowe;
  • osiągany dochód i jego źródła;
  • sytuacja rodzinna i mieszkaniowa

Wszystkie wyżej wymienione pytania służą do ustalenia Twojej zdolności do spłaty zobowiązania. Pożyczkodawca chce w ten sposób sprawdzić, czy wnioskodawca będzie w stanie terminowo uregulować wszystkie należności. Jeśli złożysz wniosek o pożyczkę, konsultant może także skontaktować się z Tobą telefonicznie w sytuacji, gdy w Twoim formularzu pojawiły się jakieś błędy, które należy poprawić, by przejść proces weryfikacji.

Zalety weryfikacji telefonicznej

Co istotne, weryfikacja telefoniczna nie wymaga od wnioskujących żadnych dodatkowych czynności poza odebraniem połączenia i odpowiedzeniem na kilka pytań. Dla wielu osób taka metoda sprawdzenia tożsamości może okazać się wygodniejsza i szybsza niż wykonanie przelewu weryfikacyjnego, np. dla seniorów. Poza tym zarówno młodsi, jak i starsi sprawnie obsługują telefon i rzadko się z nim rozstają, dlatego pożyczkodawcy zyskują pewność, że uda im się szybciej skontaktować z potencjalnym klientem.

Chwilówki bez weryfikacji telefonicznej

Na rynku usług finansowych działają również firmy pożyczkowe, które rezygnują z weryfikacji telefonicznej na rzecz innych metod sprawdzania tożsamości. Dla części klientów rozmowa z konsultantem może być niekomfortowa, np. z powodu padających w trakcie niej pytań.

Z myślą o takich osobach pożyczkodawcy wdrożyli inne sposoby weryfikacji danych z wniosku:

  • przelew z konta bankowego na wskazany rachunek;
  • potwierdzenie tożsamości za pomocą aplikacji (np. Instantor)

Chociaż niektóre firmy odchodzą od weryfikacji telefonicznej, we wnioskach zwykle trzeba podać numer telefonu. Najczęściej jest on potrzebny do poinformowania potencjalnego klienta o przyznaniu pożyczki albo o odrzuceniu zgłoszenia. Takie praktyki stosują głównie pożyczkodawcy działający online.

Od pożyczkodawcy możesz otrzymać również wiadomość sms z dostępem do Twojego indywidualnego profilu klienta albo ze szczegółami o zaciągniętej pożyczki. Ze względów bezpieczeństwa należy podać we wniosku numer, którego jesteś właścicielem, aby dane o  zobowiązaniu nie trafiły do nieodpowiednich osób.

Weryfikacja telefoniczna służy sprawdzeniu tożsamości potencjalnego klienta i uzyskaniu szczegółowych danych, by móc przedstawić ofertę najlepiej dopasowaną do indywidualnej sytuacji. Pamiętaj, że pożyczkodawcy częściej piszą niż dzwonią do osób przesyłających wnioski. Na przykład przesyłają dane logowania do systemu transakcyjnego SMSem. Warto jednak wiedzieć, że weryfikacja telefoniczna daje pewność, że nikt się pod Ciebie nie podszyje, a przez to gwarantuje Ci bezpieczeństwo.

Podobne artykuły